لوگو

سرا

منابع آزمون محاسبات نظام مهندسی سال ۱۴۰۲

منابع آزمون محاسبات نظام مهندسی سال ۱۴۰۲

مهندسانی که قصد اخذ پروانه صلاحیت طراحی در رشته عمران را دارند، باید با مطالعه‌ی منابع آزمون محاسبات در آزمون نمره قبولی کسب کنند.

پروانه اشتغال به کار صلاحیت طراحی (محاسبات) یکی از مهم‌ترین صلاحیت‌های رشته عمران است که نیازمند آموزش تخصصی و مطالعه‌ی حرفه‌ای است.

بسیاری از داوطلبانی که در آزمون نظارت و اجرا شرکت‌ می‌کنند، سعی می‌کنند تا در اولین آزمون بعد بتوانند برای پروانه محاسبات هم اقدام کنند و در آزمون موفق شوند.

منابع آزمون محاسبات عمران نظام مهندسی زمستان ۱۴۰۲

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی و کسب پروانه محاسبات رشته مهندسی عمران را دارند، باید کتاب‌ها و منابع زیر را تهیه کرده و بر اساس اولویت هر یک از مباحث شروع به مطالعه کنند.

لیست منابع آزمون محاسبات عمرانسال ویرایش
مبحث ششم ( بارهای وارد بر ساختمان )  + غلط‌نامه مربوطهسال ۱۳۹۸
مبحث هفتم ( ژئوتکنیک و مهندسی پی)سال ۱۴۰۰
مبحث هشتم ( طرح و اجرای ساختمان‌های با مصالح بنایی)سال ۱۳۹۸
مبحث نهم ( طرح و اجرای ساختمان‌های بتن‌آرمه) + غلط‌نامه مربوطهسال ۱۳۹۹
مبحث دهم (طرح و اجرای ساختمان‌های فولادی)سال ۱۴۰۱
آئین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله ( استاندارد ۲۸۰۰) اصلاحیهویرایش چهارم
اصول و مبانی استاتیک، مقاومت مصالح و تحلیل سازه‌ها
مكانیك خاك – گودبرداری  ، پی سازی و سازه های نگهبان

کتاب‌هایی که در لیست بالا به شما معرفی کردیم، همگی از جمله آیین‌نامه‌ها و مباحث مقررات ملی ساختمان هستند.

اما آنچه شما برای مطالعه در آزمون محاسبات نیاز دارید، کتاب‌هایی حاوی درسنامه و سوالات آزمون‌های محاسبات اخیر است که بتوانید با خوانش آنها به آمادگی مطلوب برای آزمون برسید.

کتاب‌های کاربردی برای آزمون محاسبات

انتشارات عمران‌سرا پنج کتاب تخصصی برای داوطلبان آزمون محاسبات آماده کرده که توسط اساتیدی چون دکتر مسعود حسین‌زاده اصل و دکتر امیرحسین خلوتی منتشر ‌شده و دراختیار داوطلبان قرار داده شده است.

منابع آزمون محاسبات عمران سرا

این مجموعه شامل کتاب‌هایی با درسنامه، فلوچارت‌ها و روابط خلاصه، سوالات آزمون‌های اخیر با پاسخ کاملا تشریحی می‌باشد. برای تهیه مجموعه کتاب‌های آزمون محاسبات، به «فروشگاه کتاب عمران‌سرا» مراجعه کنید.

بودجه‌بندی سوالات آزمون محاسبات عمران

شناخت بودجه‌بندی و سهم سوالات هر یک از مباحث در آزمون محاسبات، به شما داوطلبان عزیز دید می‌دهد تا بتوانید برنامه‌ریزی مطالعاتی خود را به نحوی مدیریت کنید تا به مباحث کلیدی بیشتر بپردازید.

شناخت ویژگی سوالات هر یک از مباحث و سهم تکرار آنها در آزمون‌های مختلف، به شما کمک می‌کند تا به صورت یک داوطلب حرفه‌ای و با مدیریت صحیح، به پاسخ نیمی از سوالات آزمون برسید، یعنی کسب نمرهٔ حداقل ۵۰!

در تصویر زیر سهم سوالات هر یک از مباحث مختلف در آزمون‌های اخیر محاسبات را برای شما قرار داده ایم:

بودجه‌بندی آزمون محاسبات عمران نظام مهندسی
بودجه‌بندی آزمون محاسبات عمران

آنچه به وضوح قابل درک است، اهمیت ویژهٔ دو مبحث فولاد و بتن در آزمون محاسبات بوده که سهم بیش از ۳۰ سوال در هر آزمون را به خود اختصاص داده است.

اما این بدین معنا نیست که تنها به مطالعهٔ این دو مبحث بسنده کنید و از سایر سوالات آزمون غافل شوید.

داوطلب حرفه‌ای آزمون، به سطح سوالات هر مبحث نیز توجه ویژه دارد، چرا که از حدود ۳۰ سوال فولاد و بتن، حدود یک‌سوم از سوالات دشوار یا زمان‌بر هستند؛ بنابراین احتمالا امکان حل کردن برای شما مهیا نخواهد بود!

در نتیجه باید به مطالعهٔ سایر مباحث هم بپردازید تا به قول اهالی بازار سرمایه، سبد ترکیبی از انواع سهم‌ها داشته باشید تا در صورت تغییر سبک سوالات (چه از نظر تعداد و چه از نظر سطح) به مشکل برنخورید.

شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های محاسبات سرا از سوالات مباحث ششم، هفتم و هشتم تقریبا به حدود بیش از ۸۵٪ سوالات مسلط شوید.

جامع‌ترین دوره تخصصی آمادگی آزمون محاسبات

جامع‌ترین دوره تخصصی آمادگی آزمون محاسبات

دوره آمادگی آزمون محاسبات عمران، با تدریس بهترین اساتید طراحی سازه همچون دکتر امیرحسین خلوتی، دکتر مسعود حسین‌زاده اصل و سایر اساتید هیات علمی سـرا به شکل حضوری، آنلاین و فیلم آموزشی برگزار می‌شود.

ثبت‌نام

آخرین ویرایش کتاب‌های مباحث مقررات ملی را از کجا بخریم؟

فروشگاه کتاب سرا، با ارتباط مستمر و بروز با مرکز تحقیقات ساختمان، همواره جدیدترین ویرایش مباحث مقررات ملی ساختمان را بر اساس آخرین تغییرات آزمون در فروشگاه کتاب خود موجود دارد.

بسیاری از دانشجویان اطلاعی از ویرایش‌های جدید ندارند و مشاوران ما در فروشگاه کتاب، در اینباره همواره شما را راهنمایی می‌کنند.

پکیج کامل منابع آزمون‌ها نظام مهندسی رشته‌های عمران، معماری، برق و مکانیک را از فروشگاه کتاب نشر عمران‌سرا تهیه کنید.